Followers

Home » » MEROKOK @ BERHENTI MEROKOK DENGAN CARA YANG LEBIH PRO !!

MEROKOK @ BERHENTI MEROKOK DENGAN CARA YANG LEBIH PRO !!

"Adakah Anda Seorang Perokok ?? Tahukah anda terdapat cara merokok yang lebih Sihat, Jimat dan Selamat !!!" 


SEBELUM ITU KITA LIHAT SEDIKIT FAKTA TENTANG ROKOK???

Saya pasti! Semua orang tahu tentang bahaya merokok. Tak kira lelaki, perempuan, mahupun kanak-kanak.. Merokok bukan saja dapat membahayakan kesihatan diri kita,tetapi juga orang di sekeliling kita. Jangan biarkan orang kesayangan kita menderita kerana kita.



Adakah anda tahu setiap batang rokok mengandungi 4,800 bahan kimia yang berbahaya? Saya yakin anda tentu tahu kesan sampingan daripada rokok boleh menyebabkan penyakit kronik seperti Strok, Gangrene, Kanser Jantung, Kanser Paru-paru dan banyak lagi penyakit yang dapat memudaratkan kesihatan.


Adakah Anda Ingin Perkara Seperti Ini Berlaku Kepada Anda?

Semua yang berlaku di atas disebabkan kesan merokok. Mungkin tidak berlaku pada anda sekarang. Tetapi percayalah perkara-perkara seperti ini boleh berlaku kepada anda bila-bila masa!!, jika kandungan TAR yang anda sedut dari rokok terkandung di dalam badan anda melebihi dari dos yang sepatutnya. Persoalannya tahukah anda berapa banyak kandungan TAR yang telah anda sedut setiap hari ??? (TAR mengandungi 43 bahan kimia beracun yang menjadi punca penyakit kanser).


  • Setiap Hari 50 orang merokok untuk kali yang pertama di Malaysia.
  • Sebanyak hampir 18,000 remaja di bawah umur 18 tahun merokok setiap tahun.
  • Wanita tidak merokok yang tinggal bersama suami yang merokok menghadapi risiko lebih 30 % untuk menghapi penyakit kanser.
  • Rokok menyebabkan 10,000 kematian di Malaysia akibat penyakit Jantung, Kanser Paru-Paru, Mulut & Strok.
  • 25% kematian di Malaysia pada setiap tahun berpunca daripada rokok.
  • Kerajaan membelanjakan RM 3 Billion setiap tahun bagi merawat penyakit yang berpunca daripada rokok. Jumlah ini dijangka meningkat sebanyak RM 7 Billion pada tahun 2020.
  • Perokok Malaysia menghisap 13.3 batang rokok secara purata setiap hari dan 60 peratus menghisap lebih 10 batang setiap hari. Purata wang yang dibelanjakan untuk membeli rokok ialah RM5.00 setiap hari.
  • Terdapat 4,000 bahan kimia dikenalpasti dalam sebatang rokok dan sebanyak 25 penyakit kronik berkaitan dengan asap rokok.


Kenapa..? Masih tak percaya ?? Rasanya tak perlulah saya menceritakan lebih banyak lagi akan keburukan merokok, saya pasti anda pun sudah sedia maklum, malah, anda mungkin lebih arif lagi mengenainya. Masakan tidak, setiap hari anda membaca notis amaran serta melihat gambar yang mengerikan (seperti di atas) terdapat pada kotak rokok. Sudah tentunya anda sudah begitu faham dan tahu mengenainya.

Niat untuk berhenti merokok ini sememangnya ada di setiap benak fikiran dan sanubari semua perokok, malah, ada juga yang pernah mencuba untuk berhenti darinya. Tetapi, ramai yang gagal. Jika berjaya pun, hanya untuk sementara waktu sahaja, 2-3 hari selepas itu, mereka akan menghisap rokok semula. Mengapa ??

Ini kerana setiap perokok telah terbiasa dengan 2 perkara iaitu asap dan batang rokok. Batang rokok yang diketap di bibir.. disedut dan dihisap.. lalu dihembus dengan penuh nikmat. Itulah nikmat yang tidak dapat dilupakan oleh seorang perokok...

Dengan teknologi moden semua itu dapat diatasi.. Ya!! Kini anda tidak perlu risau lagi

Tidak kira samaada anda masih ingin terus merokok ??
Atau anda terasa ingin berhenti merokok ??
Jangan khuatir... Tak kisah apa pun pilihan anda
Kini ada penyelesaiannya...
Kini Terdapat Cara Yang Lebih Mudah, Jimat dan Selamat Untuk Anda Terus Merokok (Dengan Sihat) @ Berhenti Merokok...


Untuk berhenti merokok, anda tidak perlu mengambil ubat-ubatan, mendapatkan nasihat pakar atau berusaha dengan gigih untuk melupakan rokok...

Tetapi anda boleh beralih ke arah yang lebih Pro iaitu dengan menggunakan 


E-Cigaratte (E-CIG) Smoker Haven



Apa Itu E-CIG?

Trend masa kini telah berubah ke arah lebih sihat. Semua perkara menjurus kepada"Green Technology", termasuklah rokok yang cukup dikenali sebagai pencemar kesihatan dan alam semulajadi.

Kini telah muncul satu kaedah baru yang dapat menggantikan asap rokok yang dihasilkan dari tembakau yang terdapat dalam setiap batang rokok. Ia dikenali sebagai E-Cig.

E-Cig adalah singkatan bagi E-Cigarette atau lebih dikenali sebagai "Rokok Elektronik".
 E-Cig mula di perkenalkan di pasaran pada tahun 2006 di negara maju seperti Amerika Syarikat, United Kingdom, dan Perancis. Di Malaysia, E-Cig masih agak baru dan kurang dikenali.

E-Cig mempunyai rasa sama seperti rokok yang biasa kita hisap, bezanya ianya tidak memerlukan api untuk dibakar dan tidak mengandungi TAR, Karbon Monoksida dan tidak mengandungi 4,800 bahan kimia berbahaya yang terdapat di dalam rokok biasa.

E-Cig hanya mengandungi nikotin yang tidak membahayakan serta selamat untuk digunakan. Ianya tidak membahayakan kesihatan kita dan orang di sekeliling kita.

Berikut adalah pengalaman sebenar seorang perokok E-Cig :

Memang benar. Bukan nikotin yang menjadi penyebab kemudaratan seorang perokok tetapi bahan-bahan kimia beracun itulah yang menjadi punca sebenar yang membawa kerosakan dan kehancuran hidup seorang perokok.
 
Nikotin tidak merbahaya adalah sama seperti Caffeine yang terkandung di dalam kopi yang anda minum setiap hari.

E-Cig telah dicipta dengan teknologi moden sebagai rokok alternatif untuk kesihatan dan penjimatan. E-Cig tidak menghasilkan bau busuk pada mulut, tangan, baju dan ruangan. Ianya juga tidak menyebabkan karat pada gigi dan tidak membuat bibir menjadi hitam.

Selain dari mengurangkan ketagihan seseorang pada Rokok Tembakau, E-Cig ini juga akan bertindak men"detox"kan kesan-kesan negatif dalam badan perokok. Sebab itulah seseorang yang menggunakan E-Cig akan kerap ingin minum air bagi meneutralkan kesan sampingan rokok sebenar.

E-Cig mempunyai dua komponen utama iaitu Battery & Cartomizer. E-Cig bekerja dengan cara mengewap cecair nikotin tidak berbahaya yang menghasilkan wap (asap). Dimana wapnya tidak mengandungi 20 bahan kimia seperti Polonium-201 & Ammonia yang terdapat di dalam asap rokok biasa.

E-Cig apabila disedut akan memuaskan keinginan seorang perokok kerana ianya sama seperti rokok sebenar yang biasa kita hisap.

Kini anda tidak perlu lagi risau untuk merokok di mana sahaja dalam suasana yang lebih sihat. Anda boleh merokok dalam kereta, di rumah, di kawasan ber"air-cond" atau di mana sahaja tanpa menggangu orang di sekeliling anda kerana asap yang dikeluarkan tidak berbau dan tidak merbahaya.



Saksikan Video Ini....

 

KADAR PENJIMATAN
E-Cig Smoker Haven VS Rokok Tembakau

Jika anda sedar akan bahaya yang terdapat di dalam rokok tembakau, beralihlah sekarang kepada E-Cig. Rokok yang lebih Sihat dan Selamat dan dapat memberikan Banyak Penjimatan kepada wang ringgit anda. Saya akan tunjukkan kepada anda bagaimana E-Cig dapat memberi anda Penjimatan Lebih 200% daripada kos rokok yang anda belanjakan setiap hari.

E-Cig memang dicipta sebagai rokok alternatif untuk Kesihatan dan Penjimatan. Bukan sedikit penjimatan yang diberikan E-Cig kepada anda, tapi Baaaaanyak Penjimatann!!

Baru-baru ni rokok dinaikkan harga lagi.. (dipetik dari thestar online bertarikh 3 Oktober 2010) 


Mari kita buat pengiraan mudah. 1 kotak rokok biasa berharga RM10 (mengikut harga terbaru di pasaran). Anggaran seorang perokok menghabiskan 1 kotak rokok sehari. 1 kotak rokok mengandungi 20 batang rokok. Sebulan bersamaan 30 kotak x RM10 = RM300.00. Maka seorang perokok akan membelanjakan sebanyak RM300 (minimum) sebulan.

Kandungan sepasang Cartomizer E-cig boleh bertahan sehingga 4-5 hari (bergantung pada penggunaan). Untuk sebulan, anggaran cartomizer yang diperlukan adalah sebanyak 6 kotak. Setiap kotak cartomizer (didatangkan sepasang dalam kotak) dijual dengan harga RM15 sahaja. Bermakna jumlah yang perlu dibelanjakan hanyalah sebanyak RM90!! 


Dengan E-Cig, anda hanya perlu membelanjakan Maximum RM90 sebulan. Anda boleh hitung sendiri berapa yang anda JIMAT setiap bulan. Iaitu sebanyak RM210!! Fuhh.. banyak tuh.. Kalau ditabung, setahun dah dapat kumpul RM2,520.. Macam-macam boleh dibeli dengan duit sebanyak tu..

Kelebihan E-Cig Smoker Haven
Bagi seorang perokok yang memikirkan tentang kesihatan atau cuba untuk berhenti merokok, E-Cig Smoker Haven adalah pilihan yang paling tepat. Selain dari menjimatkan wang poket ianya juga boleh dijadikan sebagai satu kaedah alternatif untuk kurangkan merokok atau merokok dalam suasana yang lebih sihat. Tidak mencemarkan alam sekitar mahupun orang-orang disekeliling terutama sekali wanita yang sedang mengandung.

Rokok alternatif ini sesuai dijadikan sebagai terapi yang terbaik untuk anda mengurangkan ketagihan pada rokok biasa kerana anda akan terasa seperti menghisap rokok biasa dan secara berperingkat-peringkat anda akan melupakan rokok biasa.

Berikut adalah 12 sebab mengapa anda perlu beralih kepada E-Cig Smoker Haven :
  1. Rokok sihat jika dibandingkan dengan rokok biasa! (Tanpa TAR, Racun, Karbon Monoksida, Tembakau & Bau Asap)
  2. Membantu menghentikan ketagihan pada rokok tembakau!
  3. Tidak membahayakan kesihatan anda dan kesihatan orang di sekeliling anda! Terutama isteri dan anak-anak anda...
  4. Tidak mendatangkan bau busuk pada mulut,baju dan ruangan!
  5. Tidak meninggalkan kotoran kuning pada gigi dan tidak menyebabkan gigi karat!!
  6. Boleh dihisap dimana saja termasuk di tempat - tempat larangan merokok!
  7. Tidak memberi kesan kepada Smoke Detector!
  8. Membantu melestarikan alam sekitar!
  9. Mempunyai banyak perisa rokok original seperti Malboro, Menthol, Tobacco dan banyak lagi!
  10. Tiada kesan sampingan!
  11. Banyak membantu anda berjimat!
  12. Senang dibawa kemana saja!

Dapatkan Produk E-Cig Yang Sebenar !!!

Smoker Haven merupakan produk E-Cig Antarabangsa yang berkualiti tinggi dan dijamin mutunya. Dengan jaminan selama 6 bulan Anda tidak perlu khuatir akan kualiti dan keberkesanannya.
 


Dapatkan Hari ini juga !!


Pek Permulaan E-Cig (Compact) Smooker Haven

Dengan pembelian Pek permulaan E-Cig Compact, anda akan dapat set lengkap yang terdiri daripada:
  • A Beautiful Gift Box
  • 1 Portable Charging Case (PCC) with a LCD battery indicator (Able to self-charge -your E-Cig on the go)
  • 1 Complete Electronic Cigarette
  • 1 Spare Intelligent Battery
  • 4 Flavour Cartomizer
  • 1 Wall Plug Adapter
  • 1 USB charger cord
  • 1 USB direct battery charger cord-User Manual 

UNTUK MAKLUMAT LANJUT BOLEH  
 

    Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

    0 comments:

    Post a Comment

     
    Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
    Copyright © 2011. LURIM INFO - All Rights Reserved
    Template Modify by Creating Website
    Proudly powered by Blogger